banner
Terug naar het overzicht

Vivantes – keuze voor ECD Direct

“CareRatio snapt heel goed wat een zorgaanbieder nodig heeft en stelt zich op als partner”

Arjon de Kater

Vivantes Zorggroep kiest voor het behandeldossier in ECD Direct

Ouder worden doe je samen. Persoonsgerichte zorg voor hun cliënten en bewoners en betekenisvol werk voor medewerkers staan dan ook centraal bij Vivantes Zorggroep. Hierdoor krijgt een bewoner de aandacht en medische zorg die bij hem of haar past. Om die visie op persoonlijke zorg te kunnen verwezenlijken heeft Vivantes ervoor gekozen om hun behandeldienst niet meer te outsourcen, maar een eigen behandeldienst op te zetten. Dit zorgt intern natuurlijk ook voor de nodige veranderingen. Want verpleegkundigen, ergotherapeuten, psychologen, fysiotherapeuten en (huis)artsen moeten straks multidisciplinair kunnen samenwerken in één zorg- en behandelplan. Iets wat hun huidige ECD niet faciliteert. Daarom is Vivantes op zoek gegaan naar een partner die dit wel voor hen kon realiseren.

In deze klantreferentie vragen we informatiemanager Arjon de Kater hoe Vivantes bij CareRatio terecht is gekomen, waarom ze hebben gekozen voor het behandeldossier in ECD Direct én hoe ze de samenwerking tot nu toe ervaren.

Persoonlijke zorg met interne behandeldienst

Wanneer we Arjon spreken, is Vivantes nog keihard aan het bouwen aan de basis van hun eigen behandeldienst en medische vakgroep voor de acht verpleeghuislocaties van Vivantes. Arjon: “De huidige geoutsourcete behandeldienst blijft in 2022 nog parallel aan de interne behandeldienst werken. Om persoonlijk zorg te kunnen blijven leveren, is goede samenwerking tussen beide behandeldiensten, de cliënten en hun verwanten essentieel. Het moest dus mogelijk worden om multidisciplinair samen te werken in één zorg- en behandelplan. Het huidige ECD van Vivantes biedt onvoldoende functionaliteiten voor onze behandelaren. Daarom hebben we ervoor gekozen om met hetzelfde behandeldossier te gaan werken waar onze externe behandeldienst nu al mee werkt: Pluriform Zorg. Omdat wij maar een specifiek gedeelte van het ECD wilde implementeren, heeft Adapcare ons in contact gebracht met CareRatio. Zij zorgen ervoor dat we op 1 april 2022 voor al onze cliënten met behandeling kunnen werken met het behandeldossier van ECD Direct.”

CareRatio is oplossingsgericht, flexibel en denkt in mogelijkheden

“Niet elke ECD-leverancier biedt de mogelijkheid om maar een gedeelte van het Elektronisch Cliënten Dossier af te nemen. Maar CareRatio denkt juist in mogelijkheden en is oplossingsgericht. We zijn dan ook heel blij met hun flexibiliteit”, vertelt Arjon ons wanneer we hem vragen naar het onderscheidend vermogen van CareRatio. “CareRatio snapt heel goed wat een zorgaanbieder nodig heeft en stelt zich op als partner. Over het verkenningstraject ben ik dan ook zeer tevreden. De consultants kijken en denken echt met ons mee; wat heb je wel en niet nodig, hoe gaan we jullie plannen realiseren en welke support verwachten jullie na de implementatie? Door de goede gesprekken die we hebben gehad, vertrouw ik erop dat de implementatie van het behandeldossier ook goed gaat verlopen. Het feit dat iedere zorgprofessional, mantelzorger en cliënt vanaf 1 april toegang heeft tot dezelfde informatievoorziening moet ervoor zorgen dat Vivantes haar strategische doelstellingen kan realiseren: het leveren van persoonlijk zorg. En daar is de samenwerking met CareRatio een belangrijk onderdeel van”, besluit Arjon ons gesprek.

Wil jij meer weten over ECD Direct of de voordelen van professionele zorgprocessen zelf ervaren? Laten we dan op korte termijn kennismaken met elkaar. Tijdens een vrijblijvende demo laten we graag zien wat ECD Direct precies voor jouw organisatie kan betekenen. Vul hiervoor het formulier in en we nemen binnen 24 uur contact met je op!

Andere klantcases

Jados – keuze voor ECD & Declaratieservice van CareRatio
Stichting Ontmoeting – keuze voor ECD Direct
Stichting Bethanië – ervaringen met ECD Direct