banner
Terug naar het overzicht

Zorggroep Sirjon

“CareRatio kijkt echt wat het beste is voor onze organisatie, zonder een mening echt door te drukken. Voor mij staat CareRatio daarom voor eerlijke zorgprocessen.”

Zorggroep Sirjon

Professioneel functioneel applicatiebeheer bij Zorggroep Sirjon dankzij CareRatio

Zorggroep Sirjon wil mensen dienen die kwetsbaar zijn vanwege hun beperking of hoge leeftijd. Met Siloah, Elim en Maranatha bieden ze door heel Nederland -met meer dan 20 locaties- zorg en ondersteuning aan ouderen en mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. Wanneer één van de zorgmedewerkers op deze locaties een vraag heeft over het elektronisch cliënten dossier Pluriform Zorg dan kunnen ze onder andere terecht bij Bart Roggeveen, servicedeskmedewerker en applicatiebeheerder bij Sirjon. “Vanwege onvoldoende capaciteit op de helpdesk, stapelden de e-mails en meldingen zich echter op en konden we de ECD-vragen van zorgprofessionals niet snel genoeg oppakken. Daarom hebben we op aanraden van Adapcare de hulp van CareRatio ingeschakeld. Mariska Lintmeijer, consultant bij CareRatio, springt niet alleen bij wanneer wij het druk hebben, ze heeft mij de afgelopen maanden ook ingewerkt en wegwijs gemaakt in het ECD.”

In dit klantverhaal vertelt Bart wat de ondersteuning bij het functioneel applicatiebeheer door CareRatio de zorgorganisatie heeft opgeleverd en hoe de samenwerking bevalt.

Ondersteuning bij functioneel applicatiebeheer

Bart is sinds maart 2022 werkzaam bij Sirjon. Sindsdien werkt hij veel samen met CareRatio. Bart: “Toen ik bij Sirjon kwam werken, was CareRatio er al om acht à twaalf uur per week ondersteuning te bieden bij het beantwoorden en oplossen van ECD-vragen en problemen die zich voordoen. Hierbij kan je denken aan vragen als ‘ik kan niet meer inloggen’ en het toebedelen van rechten in het ECD tot ‘het analyseren en oplossen van foutmeldingen. Mariska zoekt het dan voor ons uit, lost het op en heeft namens Sirjon ook contact met de desbetreffende zorgprofessional. Hierdoor konden wij meldingen sneller verwerken. Daarnaast heeft Mariska mij ook ingewerkt en begeleidt ze mij momenteel bij de update van het ECD.”

Minder werkdruk én een ingewerkte applicatiebeheerder dankzij consultancy

“Zeker in de periode dat de helpdesk onderbezet was, heeft Mariska heel veel werkdruk bij ons weggenomen”, vervolgt Bart. “Zij pakt meldingen meteen op, waardoor de zorgprofessionals niet lang hoefden te wachten op een antwoord. Ik had de eerste maanden regelmatig contact met Mariska via Teams om het ECD beter te leren kennen. Tijdens deze sessies pakten we samen de meldingen op die binnenkwamen. Nu zijn we deze consultancy uren wat meer aan het afbouwen, omdat ik redelijk mijn weg weet te vinden in het ECD. Vanaf augustus 2022 ondersteunt Mariska ons nog vier uur per week. Tijdens die uren pakt ze de meldingen op waar ik -of één van mijn collega’s- niet uitkom én werken we samen aan de updatereleases. Omdat ik niet bekend was met Pluriform Zorg had ik geen idee hoe ik een releasenote het beste kon oppakken. CareRatio heeft ons een manier van werken aangeboden, die ik tijdens de tweewekelijkse meeting met Mariska bespreek en uitvoer. Ze geeft dan ook tips om het proces nóg efficiënter te maken. Het is een fijne manier van werken die ik nu ook voor mezelf hanteer.”

Geen vraag is te veel voor CareRatio

Wanneer we Bart vragen naar de samenwerking met CareRatio, reageert hij heel positief: “Ik ben heel tevreden en enthousiast over de samenwerking met CareRatio. Afspraak is afspraak en Mariska werkt heel gestructureerd. Dat is in dit vakgebied heel belangrijk. Ze staat voor je klaar -ook op dagen dat ze eigenlijk niet voor ons werkt- en geen vraag is te veel. Je hoeft nergens achteraan te gaan, als je iets vraagt dan weet je gewoon dat het gebeurt. Wat ik daarnaast ook heel fijn vindt aan de samenwerking met CareRatio is dat ze zeggen waar het op staat. Wanneer er een probleem is, wordt het van verschillende kanten belicht. Ze kijken echt wat het beste is voor onze organisatie, zonder een mening echt door te drukken. Voor mij staat CareRatio daarom voor eerlijke zorgprocessen.”

Heeft jouw zorgorganisatie tijdelijke ondersteuning nodig bij functioneel applicatiebeheer van Pluriform Zorg of extra handen nodig bij projecten? Onze consultants springen graag bij en helpen jou bij tijdelijke uitval en piekmomenten. Heb je vragen of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Onze consultant Martijn helpt je graag verder. Neem hier geheel vrijblijvend contact op.

Andere klantcases

Stichting Fonteynenburg
Cavent
Zorggroep Apeldoorn en omstreken